شهداشرمنده ایم
رهبر معظم انقلاب وامام خمینی جنگ نرم شهدا حجاب وعفاف فرهنگ

کارفرهنگی باطل


صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... INF صفحه بعد

نوشته شده توسط : مدیریت پایگاه سایبری اسلام دین جاودان

حجاب، ارزش است منطبق با طبیعت انسان است. برهنگی و حرکت به سمت اختلاطِ هر چه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشا شدن این‌ها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعی و خلاف خواست انسانی است. شرع مقدّس اسلام هم برای این مساله حدودی را معیّن و مشخّص کرده و کسانی که معتقد و مؤمن هستند، نمی‌شود که این‌طوری با حجاب برخورد کنند.

حجابِ برتر همین چادر ایرانىِ خود ماست، حقیقتاً حجاب برتر است؛ هیچ تردیدی در این نباید داشت. البته من هیچ‌وقت نگفتم که چادر را در جایی اجباری کنند؛ اما همیشه گفته‌ام که چادر یک حجاب ایرانی است و زن ایرانی این را انتخاب کرده و خوب حجابی هم هست و می‌تواند کاملاً حفاظ و حجاب زن باشد.
حالا بعضی‌ها هستند که از هر چه ایرانی و خودی است، ناراحت‌اند و دل‌شان را می‌زند؛ دل‌شان می‌خواهد سراغ چیزهایی بروند که از خودی بودن دورتر است! به‌ هر حال اگر حجاب را حفظ کنند، باز هم خلاف شرعی انجام نداده‌اند؛ منتها چیز بهتری را از دست داده‌اند.[2] لذا بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، چادر می‌تواند خیلی حفاظ خوبی برای زن باشد. 

ایشان در جای دیگری به مساله فرار از چادر اشاره کرده و می‌فرمایید: «بعضی‌ها از چادر فرار می‏‌کنند، به خاطر این‏‌که هجوم تبلیغاتی غرب دامن‌گیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار می‏‌کنند، به آن حجاب واقعی  بدون چادر هم رو نمی‏‌آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می‏‌دهد. شما خیال کرده‏‌اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضا آن مقنعه‏ کذایی و آن لباس‌های «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلي‏ جُيُوبِهِنَّ ‏[نور/31] و باید روسری‌های خود را بر روی گریبان‌ها بزنند» و همان‌هایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر می‌‏دارند؟ نه، آن‌ها به این چیزها قانع نیستند؛ آن‌ها می‌‏خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عینا این‌جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل می‏‌شد».

همان‌طورکه در مورد حفظ حجاب و عفت در شرع مقدس اشاراتی شده است در مورد مرد نیز باید این گونه باشد یعنی مرد هم باید حفظ حجاب داشته باشد، مرد هم باید عفت داشته باشد. به طوری که رهبر معظم انقلاب در این موضوع هم فرمایش دارند، و می‌فرمایند: «اسلام به مسأله عفاف زن اهمیت می‌دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می‌تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفّت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است.

منبع  سایت رهروان ولایت

لینک مستقیم:http://www.welayatnet.com/fa/news/69084


اگر این متن را از پایگاه کپی می کنید لطفا این لوگو را درادامه (آخر)متنی که کپی کرده اید بگذارید

لوگوی شماره 3 پایگاه

این مطلب را به زبان های دیگر بخوانید


:: موضوعات مرتبط: حجاب , فرهنگ , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهداشرمنده ایم , حجاب , شهدا ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا می گذرد؛ باب جهاد اصغر بسته شد باب جهاد اکبر که بسته نیست... کپی برداری ازمطالب باذکرمنبع باعث قوت قلب ماست